رفتن به محتوای اصلی
مشاوره رایگان

عجله کن! زمانش رسیده وقت مشاوره رایگان رو ثبت کنی .

همین الان میتونی وقته مشاوره کاملاً رایگان با مشاورین حرفه ای مجموعه فلاما تکنولوژی داشته باشی .

پس عجله کن ... !!

021- 28429291 - -09178687929 info@flammatechnology.ir
دریافت IP Address با پایتون

دریافت IP Address با پایتون

سری مطالب آموزش برنامه نویسی پاینون

مقاله آموزش دریافت IP Address با پایتون به همراه توضیحات کامل برنامه.

سورس کد برنامه :

۱٫ import  socket
۲٫ flammaIP = socket.gethostname()
۳٫ IP_Address= socket.gethostbyname(flammaIP)
۴٫ print(f"IP Address : {IP_Address}")

توضیحات برنامه :

  1. نخست در خط اول کتابخانه سوکت را درون ریزی میکنیم.
  2. در خط دوم یک شی (آبجکت) از سوکت می سازیم با متد gethostname که این متد برای بدست آوردن نام کامپیوتر می باشد و داخل متغییرتعریف شده می ریزیم.
  3. در خط سوم یک شی دیگر (آبجکت) با متد gethostbyname و آرگومان متغییر تعریف شده در خط قبل می سازیم و در متغییری جدید میریزیم. این متد برای بدست آوردن IP کامپیوتر مورد نظر به کار گرفته می شود .
  4. در خط آخر با دستور پرینت و روش F String مقدار را از متغییر تعریف شده در خط سوم خوانده و چاپ می کنیم.

کتابخانه سوکت چیست؟

آموزش برنامه نویسی Socket در زبان Python :
در این نوشته و همچنین بخش های بعدی این نوشته می‌خواهیم برنامه نویسی Socket به زبان برنامه نویسی Python را تجربه کنیم!

برنامه نویسی تحت شبکه(Socket Programming)، به هر نوع برنامه ای میگویند که کامپیوتر شما باید به یک کامپیوتر دیگر دور از خود وصل شود و با آن ارتباط داشته باشد.

کمی درباره برنامه نویسی سوکت

در این کتابخانه، دو سمت وجود دارد.
یعنی اگر سه کامپیوتر به هم وصل شوند، یکی از آنها سرور است و آن دوتای دیگر کلاینت.

سرور به زبان عامیانه، یعنی کامپیوتر اصلی؛ یعنی اون کامپیوتری که همه بهش وصل میشن.

کلاینت هم برعکس سرور هست؛
یعنی اینکه به هیچ کلاینت دیگری نمیتواند وصل شود و باید به یک سرور وصل شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا